ERASMUS+

Naslov projekta: Aktivni in zdravi učenci (Active and healthy students)

S pričetkom meseca septembra je naša osnovna šola uradno pričela z izvajanjem projekta v okviru akcije KA122-SCH, ki je namenjena mobilnosti osebja in učencev v splošnem izobraževanju za neakreditirane institucije. Projekt sofinancira program Evropske Unije Erasmus+.

Osnovni namen projekta je dvigniti kvaliteto pouka z vnašanjem gibanja in reduciranjem sedenja med poukom. Z novimi pristopi želimo vnašati aktivne oblike učenja in poučevanja, vzpodbujati motivacijo do dela in poskrbeti za bolj dinamičen, zanimiv, kvaliteten pouk, ki je naravnan k ohranjanju zdravja naših otrok. Cilji projekta so:

  1. Izboljšanje kvalitete pouka z vnašanjem gibalne aktivnosti
  2. Krepitev pedagoških kompetenc
  3. Ohranjanje psihofizičnega zdravja učencev
  4. Dvig digitalnih in jezikovnih kompetenc učencev ter usposabljanje multiplikatorjev zdravja

Učenci se bodo urili v prečnih veščinah kot so sodelovanje, komunikacija, predstavitev, samoevalvacija, krepili bodo jezikovno kompetenco in digitalno kompetenco. Sodelovanje v projektu bo učencem s pridobitvijo izkušenj, veščin, kompetenc in medkulturnega razumevanja vplivalo na oblikovanje pozitivne samopodobe in na samopotrditev. V tem šolskem letu bo skupina učencev (8) sodelovala z vrstniki iz grške šole (skupinska mobilnost učencev). V naslednjem šolskem letu pa je predvidena mobilnost na Poljsko (7 učencev).

Učitelji se bomo udeležili sledenja na delovnem mestu v tujini. Tako bomo v strokovno izpopolnjevanje vključili še evropsko dimenzijo, pridobili nova znanja in spoznanja ter krepili splošne in strokovne kompetence.

Pri zasnovi projekta smo si zadali naloge in cilje, ki se prepletajo z dejavnostmi in prednostnimi nalogami zavoda, zato smo prepričani, da bo projekt prinesel številne pozitivne učinke na učence, zaposlene in učni proces.

dr. Nataša Rizman Herga, koordinatorica


Job shadowing, Bethune, Francija, februar 2024

Gibanje in telesna vadba imata pomembno vlogo pri učenju in poučevanju. Z zavedanjem, da telesna aktivnost pozitivno vpliva na motivacijo, zdravje in učenje naših otrok, v okviru projekta Erasmus+ uspešno udejanjamo eno izmed prednostnih nalog naše šole v tem šolskem letu.

Prvo senčenje na delovnem mestu je potekalo v času od 19. do 23. februarja 2024 v Franciji. Udeležile so se ga 3 učiteljice razredne in predmetne stopnje ter pomočnica ravnatelja. Prijazno so nas sprejeli na šoli  Collège PAUL VERLAINE v Bethunu. Koordinator Ugo nam je pripravil celosten urnik, s katerim smo udeleženci

  • spoznali izobraževalni sistem v Franciji,
  • primerjali slovenski in francoski izobraževalni sistem,
  • spoznali organizacijo dela konkretne šole,
  • spoznavali različne metode in oblike učenja in poučevanja.

Udeleženci smo spremljali pouk enake starostne skupine učencev kot so naši učenci na predmetni stopnji (11 do 15 let). Pouk smo spremljali pri različnih predmetih. Po vsaki uri je sledila analiza in razgovor. Udeleženci smo svoje senčenje usmerili v spremljanje ohranjanja psihofizičnega zdravja učencev. Opazovali smo in spoznavali različne didaktične pristope, ki vzpodbujajo učenje s fizično aktivnostjo.

Spoznali smo, da obstaja veliko vzporednic med učenjem in poučevanjem v slovenski in francoski šoli. V spominu so nam ostale razlike in posebnosti, ki bi jih v našem okolju težje realizirali. V skladu s cilji projekta in ohranjanjem zdravja naših učencev, ki na predmetni stopnji poučevanja veliko šolskega dela opravljajo sede, smo prenesli prakse francoskega sistema in učiteljev v naše okolje. Tudi rekreativni odmori na prostem so potrditev, da smo dobro zastavili naše cilje in prednostne naloge v tem šolskem letu.


Pripravljalni obisk, Volos, Grčija, 18. in 19. december 2023

Dve učiteljici in namestnica ravnatelja, smo se v okviru projekta Erasmus+ odpravile na pripravljalni obisk v mesto Volos v Grčiji. Namen obiska je bil vzpostaviti tesnejše stike z grškimi gostitelji, ki bodo v prihodnje gostili naše učence na mednarodni mobilnosti. Pripravljalni obisk je bil ključen korak za uspešno izvedbo prihajajoče mobilnosti, saj smo se dogovorile o datumu obiska, uskladile vsebino in pripravile osnutek programa za učence.

Sprejem gostiteljev je bil izredno topel in poln grške gostoljubnosti, kar je ustvarilo pozitivno vzdušje za naše sodelovanje. Skupaj smo si ogledale nekaj kulturnih znamenitosti mesta Volos in njegove okolice ter pridobile vpogled v bogato zgodovino in kulturo tega obmorskega mesta.

Program pripravljalnega obiska:

18. december 2023:

  • Prihod na gostujočo šolo.
  • Spoznavanje šole in osebja.
  • Priprava osnovnih aktivnosti za mobilnost učencev.
  • Orientacija po mestu in ogled morebitnih nastanitev za skupinsko mobilnost.

19. december 2023:

  • Obisk gostujoče šole.
  • Priprava učnega programa za skupinsko aktivnost.
  • Orientacija po mestu z iskanjem primerne lokacije za bivanje ter priprava na skupinsko mobilnost.

Obisk v Grčiji je bil zelo uspešen, saj smo dosegle vse zastavljene cilje. Projekt Erasmus+ Aktivni in zdravi učenci je pomemben korak k mednarodnemu povezovanju in spodbujanju aktivnega državljanstva med našimi učenci.


Mednarodna mobilnost učencev v mestu Volos, Grčija (21.–25. april 2024)

V mesecu aprilu je v okviru projekta Erasmus+ Aktivni učenci potekala mednarodna mobilnost v mestu Volos v Grčiji. Iz naše šole se je mobilnosti udeležilo devet učencev iz 8. in 9. razreda, spremljale pa so jih tri učiteljice. Mobilnost je temeljila na programu, pripravljenem že med pripravljalnim obiskom, kar je olajšalo potek in izvedbo dejavnosti. Gostitelji so nas sprejeli odprtih rok, vzdušje pa je bilo ves čas spodbudno in delovno.

Program po dnevih:

Prvi dan (21. april 2024):
Naši gostitelji so nas sprejeli na dogovorjenem mestu. Po uvodnem pozdravu in spoznavanju je sledila spoznavna dejavnost Sledi poti – lov na zaklad v mestnem pristanišču (aktivnost Breaking the Ice). S pomočjo te dejavnosti so se učenci spoznali med seboj in navezali prve stike. Prav tako so pridobili osnovno orientacijo po mestu. Dejavnost je spodbujala aktivnost, sodelovanje in komunikacijo v tujem jeziku.

Drugi dan (22. april 2024):
Skupaj z gostujočimi učitelji smo obiskali šolo 1st Experimental Junior High School of Nea Ionia in Magnesia. Po kratkem sprejemu smo se odpravili na strokovno ekskurzijo, kjer smo si ogledali Meteoro – izjemno kamnito formacijo v regionalni enoti Trikala v Tesaliji. Meteora je znana po kompleksu vzhodno-pravoslavnih samostanov, ki so zgrajeni na naravnih stebrih in balvanih. Po obisku samostanov smo v mestu Kalampaka obiskali še Center za digitalno promocijo zgodovine in kulture Meteore ter 3D muzej.

Tretji dan (23. april 2024):
Dopoldne smo prisostvovali predmetu Digitalno pripovedovanje zgodb, kjer so naši učenci skupaj z grškimi ustvarjali stripovsko zgodbo. Nato so na prostem zaigrali partijo šaha. Po skupnem kosilu smo se sprehodili po mestu Volos, kjer so nam gostujoči učenci predstavili pomembne kulturne spomenike in zanimivosti. Popoldne smo preživeli aktivno in ob tem vadili uporabo tujega jezika.

Četrti dan (24. april 2024):
V šoli smo prisostvovali pouku glasbe, kjer je učiteljica izvedla delavnico Začuti ritem – ritmi in inštrumenti. Prav tako smo si ogledali delavnico robotike, pri kateri so sodelovali tudi naši učenci. Skupaj so programirali robota, da bi prehodil začrtano pot, kar je zahtevalo veliko preizkušanja in prilagajanja. Popoldne smo raziskovali kulturne spomenike in zgodovino mesta Volos ter obiskali muzej z zgodovinsko pomembnimi artefakti.

Peti dan (25. april 2024):
Zadnji dan smo pri uri zgodovine skozi igro spoznavali zgodovino pokrajine Magnezije, kamor spada mesto Volos. Po tem so grški učenci predstavili svoj tradicionalni ples in ga naučili tudi naše učence. Grški šolski kurikulum pogosto vključuje tradicionalne plese. Popoldne so potekale priprave na zaključno prireditev, ki je vključevala skupno večerjo in slavnostni zaključek. Po prireditvi so se učenci še zadnjič družili, sledilo pa je težko in čustveno slovo.

Med celotno mobilnostjo je bila opazna izjemna aktivnost naših učencev, tako med odmori kot tudi pri učnih urah. Prosti čas so preživljali na šolskem igrišču, kjer so se z veseljem pridružili igram grških učencev. Grški učitelji so pri pouku vključevali gibalne dejavnosti, kar je ustvarilo pozitivno in zdravo učno okolje. Naši učenci so pri tem z veseljem sodelovali in dokazali, da so del projekta z vsem srcem.

Mobilnost v Grčiji je bila izjemna izkušnja za vse udeležence. Poleg novih znanj so učenci pridobili dragocene izkušnje, okrepili mednarodna prijateljstva, izboljšali znanje tujega jezika in spoznali, da je aktiven pouk lahko vključen v šolsko okolje na spontan način.